ملودیملودی، تا این لحظه: 13 سال و 17 روز سن داره

♫فرشته شهر آرزوهای مامان و بابا ♫

...............

1392/8/14 23:39
817 بازدید
اشتراک گذاری

بعضی از خوراکی ها رو همیشه میخوریم و واقعاً خوشمزه هستن . اما خب بعضی از همین خوراکی ها که میگم توی یه جاهای خاص و زمان های خاص بیشتر به دل میچسبن . مثل شعله زرد یا حلوا و انواع خرما . توی ماه محرم و ماه رمضون بیشتر از خوردنشون میشه لذت برد و انگار که مال همین ایام هستن . من کلا زیاد خرما خور نیستم اما انواع خوراکی های با خرما رو خیلی دوست دارم درست کنم . امروزم دیدم چون ماه محرمه میچسبه که از این مدل کارا بکنم و این بود که حلوا خرمایی درست کردم و گل دخملی هم کلی کمک کرد البته در خوردن خرما های هسته گیری شده نیشخند. خلاصه که این روزا میچسبه از این کارا توی خونه انجام بدی .

 

 

اینم حلوا خرمایی مامان ساز پوشیده شده با پودر پسته مژهبا یه چایی داغ خیلی میچسبه. یکی از دوستان دستور درست کردنش و خواسته بود که میزارم توی ادامه مطلب هر کی دوست داشت بخونه .

 

اول خرما ها رو هسته گیری میکنیم . بعد یکم آرد سفید رو توی قابلمه تفت میدیم تا قهوه ای بشه و بعدش روغن اضافه میکنیم بهش تا شبیه خمیر بشه و بعد که خنک شد میریزیم روی خرماها و چنگش میزنیم تا یک دست بشن . بعدش میتونیم قالب بزنیم یا مثل کوفته قلقلی حالتشون بدیم و توی مواد بغلتونیم . میتونین توی پودر نارگیل ، پودر پسته ، پودر گردو و کنجد و امثال این بغلتونین . تازی اگه دلتون خواست میتونین توی شکمش هم مثلا گردو یا بادوم بزارین . نوش جونتون

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)